FANTASTISK REKLAME - OG EN VEKKER

 

Massemedia har stor innflytelse og en god omtale om en destinasjon kan være alt for et bestemt reisemål.
Når det populære bilprogrammet TOP GEAR og dets moderatorer tar av helt i begeistring over en veistrekning i Romania, er suksessen sikret. Alle vil dit. Det underlige er at rumensk reiseliv ikke tidligere har promotert veien i det hele tatt og er tatt på sengen. Den tradisjonelle tenkingen i rumensk reiseliv er svært så tradisjonell.
TOP GEAR har vært en vekker. Også på konseptet badeferie. Det er ikke lenger nok å tilby husrom i en vannkant. Folk vil ha opplevelser, spenning, velvære og variasjon. Rumenere er på mange måter for beskjedne. Man selger kinesiske suvenirer med GREETINGS FROM THE BLACK SEA på hvert sommerlige gatehjørne, mens håndvevede tepper og tresløyd laget lokalt gjemmes bort i spesialbutikker. Også har vi eksempelet med de romersk-greske ruinene i ISTRIA: Ennå er det en utfordring å finne veien dit og stedet holdes kun i drift med EU-midler. Vi som har vørt der vet at dette bør fungere helt annerledes. Det er et historisk eventyr som er gjemt bort der ute i graset. |

Mer reiselivsnytt

Alt om destinasjon Romania

HVA SKJER

LESERBREV

MEST LESTE INNLEGG